LEVERTIJDEN ALGEMEEN

Als gevolg van de globale logistieke kritieke situatie hebben sommige fabrikanten te kampen met grondstoftekorten en capaciteitsproblemen bij de productie van materialen. De beschikbaarheid van sommige producten is daardoor volatiel met als gevolg dat de indicatieve leveringstermijnen zoals vermeld op onze webshop soms kunnen afwijken van de realiteit. Wij vragen begrip voor de situatie en trachten alle bestellingen zo spoedig als mogelijk te leveren.

Leveringen

  • Bestel zeker tijdig uw bouwmaterialen om verrassingen te vermijden!

  • In de onderstaande tabel houden we u op de hoogte van de actuele vertragingen t.o.v. de op de productpagina's weergegeven indicatieve levertijdstippen:

Postpakket (Bpost) 

Geen vertraging 

Het kan altijd gebeuren dat een pakje vertraging oploopt in het sorteercentrum. De status van jouw zending is te volgen via de track & trace code die je via mail ontvangt nadat het pakje bij ons vertrokken is.

Colli zending >30kg of lengte / groot volume (distributie met laadklep vrachtwagen) Geen vertraging
Palletzending < 1000kg (distributie met laadklep vrachtwagen) Geen vertraging
Palletzending > 1000kg (distributie met kraanwagen of kooiaap) Geen vertraging
SPECIFIEK: Rotswol (Rockwool), PIR/PUR (Recticel, Unilin), Houtwol (Gutex) Sommige referenties hebben een langere leveringstermijn, afhankelijk van de bestelde hoeveelheid. Wil je zekerheid over de leveringstermijn, neem dan voorafgaand uw bestelling contact op met de klantendienst
SPECIFIEK: Snelbouwstenen, Dakpannen, Gevelstenen Door afhaalbeperkingen kan het zijn dat sommige formaten niet voorradig zijn en een langere leveringstermijn hebben

  • Je ontvangt een mail met een levertijdstip van zodra de levering ingepland is. Bij afwijkingen nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

PRIJSSTIJGING EN SCHAARSTE SIERGRIND 08/22

De huidige energiecrisis en prijsdruk blijft maar aanslepen. Intussen worden we ook nog eens geconfronteerd met bijna onbevaarbare waterlopen door aanhoudende droogte. Daarbovenop komt een structureel verdwijnen van scheepsruimte in de markt door de oorlog in Oekraïne, waardoor binnenvaartschepen gaan varen op de Donau. Vervolgens is er een structureel kolentransport aan de gang dat heel wat schepen vastlegt richting Duitsland om ‘goedkopere’ elektriciteit te produceren en los te komen van de energiebehoefte uit Rusland. Tot slot is er een steeds krappere markt in het internationaal vervoer door gebrek aan chauffeurs en vrachtwagens, maar ook combinaties in agrobulk en meststoffen, waardoor ook vraag en aanbod haar werk blijft doen, gecombineerd met een schommelende maar toch nog hoge brandstofprijzen. Alles tezamen maakt dat de prijzen van onze producten zeker niet dalen, integendeel, wat leidt tot ongeziene situaties

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via mail of de live chat.

Laatste update: 06/08